De Porsche 944 door de jaren heen
De eerste exemplaren van de 944 die in 1982 op de markt verschenen, waren enkel beschikbaar als tweedeurs sportcoupé met plek voor vier passagiers. Pas in 1989 verschenen ook de cabrioletuitvoering. Desalniettemin voerde Porsche door de jaren heen zowel kleine als grotere aanpassingen door aan de 944.
Zo kreeg het interieur in 1985 een eigentijdse update en de sportwagen ook een grotere brandstoftank, een verbeterede capaciteit van het oliereservoir en werd de aandrijfas aangepast om de auto minder lawaaiig en stabieler te maken. De geüpdatete modellen kregen de naam 1985B of 1985 ½ .
In 1985 introduceerde Porsche ook de 944 Turbo, die met een turbocharger en intercoolerversie van de standaardmotor 220 pk bij 6000 koppel opbracht. Deze Turbo-variant werd gekenmerkt door een aantal veranderingen, zoals een versterkte versnellingsbak, bredere wielen en een verbeterde vering.
De Sport-variant verscheen in 1987. De 944 S was de eerste variant die gebruikmaakte van vier kleppen per cilinderkop en daarmee 190 pk uit de 2,5 liter motor haalde. In dit jaar werden ook dubbele airbags en een antiblokkeersysteem geïntroduceerd voor de basisversie van de Porsche 944.
In 1988 introduceerde Porsche de 944 Turbo S. Met 247 pk had deze auto een aanzienlijk krachtigere motor in vergelijking met een standaard 944 Turbo.
De laatste grote update vond plaats in 1989. De 944 kreeg toen een nieuwe 2,7 liter motor met 8 kleppen per cilinder. In hetzelfde jaar verving de 944 S2 de 944 S met een nieuwe 3 liter 16-kleps motor, die ervoor zorgde dat er 208 pk werd gehaald.
In 1991 stopte de productie van de Porsche 944 en lanceerde Porsche de nieuwe 968.